Help

Inschrijven

Waarom moet ik me inschrijven en een profiel aanmaken?
One Wish bestaat voor een specifieke doelgroep, namelijk wensouders en donoren. Zij stellen hun privacy op prijs en wensen dat niet zomaar iedereen hun gegevens ziet. Je volledige profiel en foto is alleen zichtbaar voor mensen die (betalend) lid zijn.
One Wish vraagt leden een profiel aan te maken met o.a. hun voornaam, woonplaats, biologische kenmerken en informatie over zichzelf en hun kinderwens. Hierdoor kunnen zij gericht zoeken om een juiste match te vinden.

Wanneer verschijnt mijn profiel op de Ontmoeten pagina?
Je profiel verschijnt automatisch op de Ontmoeten pagina wanneer je de volgende twee stappen doorlopen hebt.
Ten eerste moet je ervoor zorgen dat je e-mail adres geverifieerd is. Nadat je je hebt aangemeld ontvang je hiervoor automatisch een mail in je inbox. Klik op de link in de mail en je e-mailadres is geverifieerd.

Nadat je betalend lid bent geworden kun je je profiel aanmaken. Wanneer je profiel compleet is, dan verschijnt deze  automatisch op de Ontmoeten pagina.

Moet ik een profielfoto plaatsen?
Als je alleen even wilt rondkijken op de site dan is dit niet verplicht. Wil je actief contact gaan zoeken met leden dan moet je profiel compleet zijn. Andere leden willen namelijk dezelfde informatie van jou zien als jij van hen wilt zien. Zorg er daarom voor dat je profiel compleet is vóórdat je contact opneemt met iemand.
Je zult zien dat een profielfoto het makkelijker maakt een passende match te vinden.

Wie ziet mijn persoonlijk profiel?
Nadat je bent aangemeld en lid bent geworden heb je toegang tot alle profielinformatie en foto’s van de leden. Je hebt in dat geval nog geen profiel nodig. Pas wanneer je in contact wilt komen heb je een profiel nodig. Let er echter op dat je zonder profiel niet gevonden kunt worden door andere (nieuwe) leden.
Je volledige profiel en foto is alleen zichtbaar voor mensen die (betalend) lid zijn. Zij vinden jouw profiel via de ‘Ontmoeten’ pagina. Je kunt zelf kiezen of je profielfoto voor iedereen zichtbaar is of alleen voor betalende leden.

Hoe staat het met privacy?
Je persoonlijke gegevens zijn afgeschermd voor zoekmachines, behalve je gebruikersnaam. Ook je profielfoto is niet zichtbaar via zoekmachines. Uiteraard spelen we geen gegevens door aan andere partijen.

Mail verifiëren

Ik heb geen mail ontvangen met het verzoek mijn e-mail adres te verifiëren, wat moet ik doen?
De verificatiemail wordt automatisch naar je inbox gestuurd. Het kan zijn dat deze mail in je spam/ongewenste mail terecht is gekomen. Check dus je andere inboxen en zorg ervoor dat je ons e-mailadres toevoegt aan ‘vertrouwde of veilige afzenders’ of voeg ons toe aan je contacten.
In G-mail kun je dit doen door onze mail naar het tabblad ‘primair’ te slepen.
Schermafbeelding 2016-05-28 om 14.15.05

Wachtwoord herstellen

Ik weet mijn wachtwoord niet meer, wat moet ik doen?
Ga naar de inlogpagina en klik op ‘Je wachtwoord vergeten’. Voer het e-mailadres in waarmee je je hebt aangemeld en je ontvangt een mail in je inbox waarmee je je wachtwoord kunt herstellen.

 

Zoeken en contact maken

Wat kost een abonnement?
Je kunt hier de abonnementskosten bekijken (log eerst in voor toegang). Wanneer je volledig lid bent, kun je contact leggen met zoveel leden als je wilt.

Ik heb een bericht gestuurd naar iemand, maar ze sturen geen bericht terug, wat kan ik doen?
Wanneer je iemand een bericht stuurt dan ontvangt deze persoon hiervan een notificatie in zijn of haar e-mailadres. Wanneer deze persoon zijn of haar e-mailadres niet heeft geverifieerd dan kan het zijn dat de mail in de spam/ongewenste mail binnenkomt en zij hier daarom niet van je bericht op de hoogte zijn. Om deze vragen we alle leden zich in te schrijven met een persoonlijk e-mailadres dat ze (vrijwel) dagelijks checken – en om na aanmelding direct het e-mail adres te verifiëren.

Een ander alternatief is dat deze persoon op vakantie is of om andere redenen geen tijd heeft om te reageren. Als laatste kan het zijn dat deze persoon de moeite niet wil nemen een bericht terug te sturen of geen interesse heeft. Wij stimuleren iedereen om binnen 48 uur een reply te sturen, echter uiteraard zijn zij hiertoe niet verplicht.

Zijn er net zoveel mannen als vrouwen lid?
Het aantal leden verschilt vrijwel iedere dag. Gaan de aanmeldingen niet gelijk op, dan signaleert het systeem dat. Team One Wish zet zich dan extra in om het ledenaantal enigszins gelijk op te laten lopen. Over het algemeen is de verdeling 55% vrouw en 45% man.

Waarom zou ik andere mensen uitnodigen om lid te worden?
Als iedereen andere wensouders en donoren uitnodigt, vergroot dat de kans op een match. Je kunt bijvoorbeeld singles of stellen van hetzelfde geslacht op de hoogte brengen uit je eigen omgeving of netwerk.

Kwaliteit en veiligheid

Is One Wish een veilige site?
Wij hebben alle pagina’s op One Wish beveiligd met een zogenaamd SSL certificaat. De meeste ontmoetingssites hebben alleen een SSL certificaat voor de betaalomgeving. Wij hebben er echter voor gekozen om de gehele website te beveiligen. Dit certificaat zorgt ervoor dat alles wat u invult beveiligd naar onze database wordt verstuurd. Je kunt een website met SSL certificaat herkennen aan het slotje in je internet browser en aan de https voor de url van de website in het adres venster in je browser.

Worden de profielen op One Wish gecontroleerd en geverifieerd?
Op de ‘Ontmoeten’ pagina worden alléén complete profielen getoond. De beheerder van One Wish controleert regelmatig of de volledige profielen voldoen aan de huisregels en algemene voorwaarden. Vind jij dat iemand niet voldoet aan deze huisregels of voorwaarden? Meld het aan de beheerder, deze zal indien nodig actie ondernemen. Dit kan door een mail te sturen naar ons e-mail adres.